Dagelijkse verdeling van prote´nes, vetten en koolhydraten

Volgens uw ouderdom, lengte en gewicht berekent dit programma de hoeveelheid Kcal die u dagelijks nodig heeft.
Behoefte in prote´nes ligt rond de 20% per dag, te vinden in vlees, gevogelte, vis, eieren, melk, kaas, groenten enz.
Behoefte in vetten ligt rond de 30% per dag, te vinden in olie, boter, margarine, mayonaise enz.
Behoefte in koolhydraten ligt rond de 50% per dag, te vinden in granen, aardapelen, brood, fruit en groenten.
De percentagen zijn ingesteld op 50-20-30%, maar kunnen aangepast worden aan uw behoeften.

Samenstelling voeding
Koolhydraten % Prote´ne % Vetten %
Persoonlijke gegevens
Lengte cm Gewicht kg Ouderdom jaar
Geslacht
Man
Vrouw
Activiteit
Rust Kcal - Kcal nodig om lichamelijke functies in werking te houden.
Niet active levensstijl - fysisch inactief.
Lichte activiteiten - zoals huishoudelijke taken.
Gemodereerde activiteiten - regelmatig 15km weekelijks stappen of wandelen.
Zeer actief - zoals minimum 15km per week lopen.
Uiterst actief - zoals marathon lopen minimum 30km per week lopen.



Deze berekening werd het laatst gewijzigd op :